// HVORDAN TRENE RUMPE OG BAKSIDE LR?

Tenkte legge ut noen videosnitter med velser jeg tar for trene rumpe og bakside lr. Alle videoene er fra Youtube. Annbefaler prve velsene uten vekter frst for f inn teknikken. Frste gang jeg tok marklft gjorde jeg den feilen at jeg prvde med vekter uten ha ftt teknikken p plass, og fikk da vondt i korsryggen fordi jeg lftet feil. S mitt tips er se p youtube videoer og prve ut teknikken hjemme foran speilet FR du begynner pse p med vekter.

1. Gende utfall

2. Nordic Hamstrings

3. Marklft

4. Kneby med stang

5. Donkey Kicks


Personlig liker jeg disse 5 velsene best for rumpe og bakside lr. Liker mye bedre jobbe med frivekter enn bruke maskiner. Med frivekter vil det vre strst og et mer synlig resultat ved velser hvor du bruker de strste muskelgruppene, f.eks ved utfall, kneby og marklft. I tilegg er det en fordel at du m stabilisere kroppen selv, noe som er ulempen ved bruk av maskiner er jo netopp det at du ikke fr velse i balanse og stabilisering av resten av kroppen. Nr du stabiliserer kroppen selv bruker du ogs kjernemusklaturen og store muskelgrupper som mage og rygg.

Har du ogs disse velsene i ditt treningsprogram? Bruker du frivekter eller maskiner?


Signature Fonts

// TRENINGSSTART: FR BILDER

Har endelig begynnt trene igjen, etter ha tenkt p det i lang tid uten ha faktisk gjort noe med det. N har jeg meldt meg inn i Evo Fitness som jeg nevnte i et innlegg litt fr jul.

Har alltid vrt en sessong trener, som kun har trent utendrs p sommeren. Sommeren i Troms er jo ikke akkurat srlig lang s det vil si 3 mneder i ret har jeg trent intensivt, uten gjre noe de resterende 9 mnedene. N er jeg kjempe motivert og i gang med styrke og kondisjonstrening. Skal legge ut etter bilder nr jeg begynner se resultater. Slik ser det ut forelbig:

M si at jeg syns beina ser mye spinklere ut her enn det de er i virkeligheten. Har ikke s tynne ben som det ser ut som her, men de er iallefall ikke muskulse. Ikke mye muskler skryte p meg, s gleder meg til se resultatene av treningen om litt og f lagt ut form bilder.



N skal jeg legge meg, opp i morgen kl 05.00 p jobb, s er det trening rett etter jobb. Vi blogges, god natt, sweet dreams!

Signature Fonts
hits