// HVORDAN TRENE RUMPE OG BAKSIDE LÅR?

Tenkte å legge ut noen videosnitter med øvelser jeg tar for å trene rumpe og bakside lår. Alle videoene er fra Youtube. Annbefaler å prøve øvelsene uten vekter først for å få inn teknikken. Første gang jeg tok markløft gjorde jeg den feilen at jeg prøvde med vekter uten å ha fått teknikken på plass, og fikk da vondt i korsryggen fordi jeg løftet feil. Så mitt tips er å se på youtube videoer og prøve ut teknikken hjemme foran speilet FØR du begynner å pøse på med vekter.

 

 1. Gående utfall

 

2. Nordic Hamstrings

 

3. Markløft

 

4. Knebøy med stang

 

5. Donkey Kicks

 


Personlig liker jeg disse 5 øvelsene best for rumpe og bakside lår. Liker mye bedre å jobbe med frivekter enn å bruke maskiner. Med frivekter vil det være størst og et mer synlig resultat ved øvelser hvor du bruker de største muskelgruppene, f.eks ved utfall, knebøy og markløft. I tilegg er det en fordel at du må stabilisere kroppen selv, noe som er ulempen ved bruk av maskiner er jo netopp det at du ikke får øvelse i balanse og stabilisering av resten av kroppen. Når du stabiliserer kroppen selv bruker du også kjernemusklaturen og store muskelgrupper som mage og rygg.

 

Har du også disse øvelsene i ditt treningsprogram? Bruker du frivekter eller maskiner?

 


 

Signature Fonts

// TRENINGSSTART: FØR BILDER

Har endelig begynnt å trene igjen, etter å ha tenkt på det i lang tid uten å ha faktisk gjort noe med det. Nå har jeg meldt meg inn i Evo Fitness som jeg nevnte i et innlegg litt før jul.

Har alltid vært en sessong trener, som kun har trent utendørs på sommeren. Sommeren i Tromsø er jo ikke akkurat særlig lang så det vil si 3 måneder i året har jeg trent intensivt, uten å gjøre noe de resterende 9 månedene. Nå er jeg kjempe motivert og i gang med styrke og kondisjonstrening. Skal legge ut etter bilder når jeg begynner å se resultater. Slik ser det ut foreløbig:

 

 

Må si at jeg syns beina ser mye spinklere ut her enn det de er i virkeligheten. Har ikke så tynne ben som det ser ut som her, men de er iallefall ikke muskuløse. Ikke mye muskler å skryte på meg, så gleder meg til å se resultatene av treningen om litt og få lagt ut form bilder.

 



Nå skal jeg legge meg, opp i morgen kl 05.00 på jobb, så er det trening rett etter jobb. Vi blogges, god natt, sweet dreams!

 

 

 

Signature Fonts
hits